DO WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI O ZAPEWNIENIE UTRZYMANIA
CZYSTOŚCI I PORZĄDKU
Informuję Państwa, że zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 z późn. zm.)
„Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
„uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych"
Zgodnie z art. 10 ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – „kto nie wykonuje obowiązków wymienionych w art. 5 ust. 1 – podlega karze grzywny.”
BURMISTRZ
(-) Andrzej Podgórski
Tyszowce 2021-01-20